Sándor Szabó
Elõadómûvész, zeneszerzõ, zenekutató
Bár nevem akusztikus gitárosként ismert szerte a világban, mindig is vonzott az elektromos gitár, mint lehetõség valami újfajta zenét játszani rajta, új fajta hangzásokon. Nem akartam az elektromos gitárt a trendek szerint használni. Én valami egészen mást és többet láttam benne, végtelen kihasználatlan lehetõségeket. 1999-ben elkészítettem elsõ elektromos gitár albumomat az Echolocation I.-et. Az akkori legújabb digitális effekt processzorok segítségével gitáron addig sosem hallott hangzású zenéket alkottam meg. A lemez fogadtatása nem volt jelentõs, mert az a zene nem volt sorolható semmilyen akkori mûfaji kategóriába. Azóta a digitális technológia hatalmasat fejlõdött és vele együtt megjelent egy új elektromos gitár alapú zene is. Elhatároztam, hogy még magasabb szinten folytatom eredeti elképzeléseimet zeneileg és hangzásilag is, mint 20 évvel ezelõtt. Ebben az új projektben Kevin Kastning a partnerem, egy igazi úttörõ az akusztikus gitáron játszható zenék és az akusztikus gitár újra gondolásában. Az Ethereal I. az elsõ elektromos/akusztikus összeállítású albumunk és az elsõ része egy új sorozatnak. Ebben a projektben elektromos gitárokon játszottam, hangjukat összetett effekt algoritmusok és processzorok formálták tovább. Az albumon hallható minden hang valódi húrokon megpengetett hangok rezgéseibõl ered, igazi kézmûves zene a komplex hangzás ellenére is. Ebben a koncepcióban a hangok és a csend egyenrangú kifejezõ elemként jelennek meg a sztereó térben. A hangszereken hallható zenei történések különféle atmoszférájú terek jól elkülöníthetõ rétegeiben zajlanak. Az eredmény pedig egy csaknem háromdimenziós hangfestmény ahol sok minden történik zeneileg és hangzásilag is. Ebbe a teljesen új zenei és hangi valóságba szeretnénk beavatni.
|